7 Essentiële redenen waarom elke webshop een blog zou moeten hebben, inclusief die van jou!

Het is cruciaal dat u weet: Zelfs met een sterke aanwezigheid op sociale media en een goed presterende website, heeft uw webwinkel nog steeds een blog nodig.
Waarom? Regelmatig, kwalitatief bloggen kan uw bedrijf op talloze manieren verbeteren.
1. Blogposts kunnen de SEO van uw winkel verbeteren
In de afgelopen jaren is er een opmerkelijke toename geweest van bedrijven die overstappen op eCommerce. Veel lokale fysieke winkels, winkelketens en zelfs fabrikanten die traditioneel andere bedrijven bedienden, hebben eCommerce omarmd om in contact te komen met klanten die aan huis gebonden zijn en om verkopen te herstellen die verloren zijn gegaan door persoonlijke beperkingen.
Dat betekent dat er veel meer eCommerce-winkels zijn waarmee je moet concurreren om zichtbaarheid in de zoekresultaten. En dat betekent dat je je SEO-motor moet oppeppen.
Regelmatige berichten creëren nieuwe site-inhoud die je positie in de zoekresultaten kan verbeteren. Dat geldt ook voor berichten die de zoekwoorden bevatten waarop je klanten zoeken, of dat nu “Bluetooth workout earbuds”, “organic hamster food” of iets anders is.
2. How-to posts kunnen nieuwe en loyale klanten naar uw winkel trekken.
Ongeacht uw product, het is waarschijnlijk dat klanten op zoek zijn naar gebruikstips. Dit geldt voor artikelen variërend van huidverzorgingsproducten tot sportartikelen tot bouwmaterialen. Geef die klanten dus waar ze naar op zoek zijn en maak uw how-to en tutorial posts zo nuttig dat mensen ze zullen bookmarken en terug blijven komen om meer te leren.
Voor bijvoorbeeld Lowe’s biedt een uitgebreide bibliotheek met instructie-inhoud, die elk productkoppelingen, instructies en meer bevatten. Dit is het soort inhoud dat iemand zou kunnen opslaan en raadplegen terwijl hij elke stap in zijn huis-eco-verbeteringsproject voltooit.

Je kunt waarschijnlijk iets vergelijkbaars doen voor de producten die je winkel verkoopt.
3. Een kwaliteitsblog kan uw eCommerce e-maillijst een boost geven.
Je weet waarschijnlijk al dat je e-maillijst de basis vormt voor effectieve marketing. Als je blog content biedt die je klanten leuk vinden en kunnen gebruiken, kan dit je helpen je e-maillijst uit te breiden, zodat je je exclusieve aanbiedingen, promoties en productnieuws sneller onder de aandacht kunt brengen van meer klanten.
Je hoeft geen pop-upvenster te gebruiken om mensen zich te laten abonneren. Het schoonheidsmerk Orly hanteert een minder opdringerige aanpak met een eenvoudige, gekoppelde oproep om zich aan te melden voor hun e-maillijst aan het einde van hun blogposts, net boven hun sociale links.

4. Lifestyle posts kunnen loyale ecommerce-klanten aantrekken.
Het opbouwen van een community rondom uw merk is een marketingstrategie van een hoger niveau, en begint vaak met een blog. Let op dat outdoor-kledingwinkel REI haar producten niet benadrukt in deze recente berichten.

In plaats daarvan behandelen deze blogposts onderwerpen waar hun klantenbasis om geeft, zoals natuurbescherming en wilde bestemmingen.
Om een blog te maken die helpt uw merk te associëren met de levensstijl van uw klanten, heeft u een goed begrip van uw klant nodig. En u kunt eventueel klein beginnen, met een enkele categorie op de blog van uw winkel die aan lifestyle-content is gewijd. Als het goed gaat, kunt u geleidelijk meer toevoegen.
5. Uw blog kan de verkoop stimuleren door koopgidsen aan te bieden.
Zelfs als uw klanten niet in een bepaalde levensstijl of een bepaalde reeks doelen geïnteresseerd zijn, willen ze allemaal de juiste producten ontvangen – ongeacht wat die producten zijn. Daarom zijn koopgidsen zo populair als content op eCommerce-blogs.
Je kunt vakantie- en evenementspecifieke kopersgidsen maken voor vrijwel elke gelegenheid, waaronder het Lichtfestival, zoals Chewy laat zien met zijn kopersgids voor Hanukkah-hondengeschenken.

6. Gebruik je ecommerce blogposts als social content om het aantal sitebezoeken te verhogen.
Je blogberichten zullen meer bezoekers krijgen als ze geweldige, originele afbeeldingen bevatten. En die afbeeldingen kunnen ervoor zorgen dat je berichten vaker op sociale media worden gedeeld, zodat je nieuwe klanten kunt vinden en nieuwe bezoekers naar de blog van je winkel kunt leiden.
Hier is een voorbeeld dat echt alles in zich heeft: deels cadeau-gids, deels lifestyle-post, deze Etsy-post met feestelijke producten met Nicole Richie heeft influencer-geloofwaardigheid en veel goed gestileerde productfoto’s die perfect zijn om op sociale media te delen.

Zelfs zonder een marketingbudget van influencer-formaat, kun je je telefoon en wat deskundige tips voor het maken van productfoto’s gebruiken om blogafbeeldingen te maken die je lezers graag willen delen.
7. Uw eCommerce-blog kan u helpen uw volgende werknemers te vinden
Als uw winkel groeit, kunt u overwegen nieuwe medewerkers aan te nemen. Het plaatsen van vacatures op uw blog is een manier om uw klanten dit te laten weten, maar wat nog effectiever is, is het maken van een blogcategorie die bezoekers laat zien hoe uw bedrijf is, wie er werken en waarom ze het leuk vinden. PetSmart doet dit met een hele blog die gericht is op de werknemerservaring, met werknemersprofielen en artikelen over maatschappelijke projecten die hun winkels organiseren en sponsoren.

Inderdaad, uw eCommerce platform heeft een blog nodig.
Samenvattend, zijn dit de redenen waarom uw eCommerce-winkel een blog zou moeten hebben: verbeterde zoekresultaten, verhoogd websiteverkeer, een uitgebreide e-maillijst, verhoogde klantenloyaliteit, verhoogde verkopen, een groter bereik op sociale media en een effectief kanaal om ideale sollicitanten voor uw bedrijf aan te trekken.
Klaar om je eCommerce-blog te starten? Bekijk onze WordPress hostingpakketten.